Jag vet vad ordet saknad betyder.

Jag sitter i sängen, har datan framför.
Har bäddat upp med kuddar bakom mig, men jag lutar mig inte tilbaka som vanligt.
Mitt fuktiga hår ligger längst axlarna, doften av nytvättat hår är det enda jag känner.
Ur mina högtalarna kommer det musik. Musik som jag lyssnar på när jag är lite nere, vet inte varför.
På bordet brevid mig står en öppnad cola, halvfull.
Jag är inte bra på att sprara, men jag brukar inte dricka upp cola direkt.
Om jag kollar ut igenom fönstret ser jag solnergången längst sjön, det är så otroligt vackert.
Jag gillar och sitta och filosofera, det gör jag ofta. I min ensamhet, när det är lugnt. Annars blir jag stressad.
Alltid när jag knappar på tagenterna kollar jag ner på mina armar. På mina armar hänger det ett silver armband som jag fick av min farmor och farfar när jag döptes, ett blått ondaögat armband från turkiet, ett flätat blått armband från Åland, några gummiband som jag har snurrat ihop, ett blått garnarmband som jag har fått förmig att det betyder lycka, vet ej hur. Längst min hals har jag ett guldhalsband, med tre beloker. Som jag har fått av min gudfar, kent och christina och mamma och pappa. Tar aldrig av det.
Jag får höra varje dag att jag är så mogen för min ålder, men igentligen vill jag inte vara det. Jag är 13 år, det är ingenting. Fyller liksom 14 i vinter. Men det bästa med mig, är att jag har haft mina jobbigaste tider redan, så jag kommer nog vara lugn..
Nu ska jag tänka vidare, i min drömvärld.


Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

fin blogg du har!

2008-07-13 @ 20:52:39
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Angelica

minns när jag var 13 , 14 år. gud vad glad jag är att det är över..

2008-07-13 @ 21:17:06
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: a

du har verkligen en asmysig blogg. och jag som fortfarande känner mig så ung och redan är snart 20. livet går fort så ta tillvara på det

2008-07-13 @ 22:03:12
URL: http://audrinas.blogg.se/
Postat av: barajjohanna atp

fortsätt skriva så, kul att läsa :) man får vveta så mkt !<33

2008-07-14 @ 20:22:27



Kommentera inlägget här:

Du heter? :
Kom ihåg mig?

Har du en E-post? : (Bara jag som ser!)

Har du en blogg jag kan besöka? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0