Våld

Jag minns ännu idag hur jag kom in i den stora salen, alla bänkar som stog framme var fyllda av folk som stirrade på mig. Jag skulle gå fram och prata. Stå inför ca 150 personer som jag aldrig har träffat innan, folk som vad vuxna och äldre än mig. Jag svimmar ekade inom mig. Jag visste inte om jag skulle springa där ifrån, eller stanna och stå på mig. Det var någon äldre man som presenterade mig. jag gick fram och ställde mig. Välkomnade alla och började prata.. Mitt hjärta dunkade fortare och fortare för varje ord jag sa. Och jag sa till slut tyvärr gott folk, jag måste avbryta! så sprang jag. Jag sprang, det fortaste jag någonsin har sprungit.. När jag kom ut ur det stora vita huset, så kände jag vinden i mitt hår, mitt ljusa blonda hår.
Det kändes just för sekunden att jag hade gjort mitt livsbästa val, och just springa där ifrån!
Jag började gå lite fort, för att bara komma bort från gatan där detta låg.
När jag kom runt hörnet såg jag en taxi så jag hoppade in och han körde mig hem. Han i taxin var trevlig och pratade om sin fru som kom från Grekland och att dem hade två barn, han hade hus i Grekland och han skulle dit till sin fru om en månad. Jag berättade om mina drömmar i Grekland och han tyckte det lät utmärkt!
När jag kom fram så betalade jag med kortet, han gav mig lite rabatt även om han inte fick men det var lugnt tyckte han. Jag tackade och började gå igenom centrum. Där mötte jag på en gammal vän som kom cyklandes. Han skrek - liiinaaaaaaaaa!
Han kom på en cykel som han hade snott från en soptipp och han tvingade mig åka med ett varv i centrum, jag hoppade på bakom honom och han började trampa. Cykeln saknade bromsar och liknade den cykeln som jag äger. Som också kommer från en tipp!
Kommer ihåg sommaren då jag och angelica cyklade runt hela huddinge varje dag, i en hel sommar. Okej tills hon åkte utomlands. Då bröt vi allt.. inte vänskapen utan relationen till cykeln! Nu står den utanför mitt köksfönster, en metrotidning sitter fast vid pakethållaren, metro 6 maj 2005 tror jag att den är ifrån. Antik? kanske det!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Du heter? :
Kom ihåg mig?

Har du en E-post? : (Bara jag som ser!)

Har du en blogg jag kan besöka? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0