Pappa

Jag låg i min säng och lyssnar på "tusen bitar" som han också vet väcker alla minnen.
Så öppnar han min dörr och sätter sig på sängkanten där jag har mina fötter och fråga : 
 - Hur är det lina? är du ledsen?
så kollar jag upp efter har skrivit klart klart en väldigt djup text och svarar :
 - Njaaa, jag är lite nere, har ont i magen och det är problem mellan mig och en kille.
.. pappar kollar på mig med frågor som har vill bara fråga på och det finns inte ett stopp, men han säger :
 - Har han sårat dig? eller utnyttjat ? eller vad är det som händer ? 
 - Pappa, jag orkar inte prata om det just nu, det är ganska jobbigt att ta allt från början.
 - Okej, min ögonsten. Gråt aldrig över en kille, du är värt mycket lina, du är gläjden i vårat liv. säger han och stänger dörren.

Pappa, du får mig att gråta, glädjetårar, för du bryr dig om mig !

Kommentarer
Postat av: cissi

gud vad gulligt!! <3

2008-06-15 @ 22:45:40
URL: http://ceciliasliiv.blogg.se/
Postat av: Eveliina

Ska vi byta pappa ?

2008-06-15 @ 22:51:54
URL: http://teaterflicka.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Du heter? :
Kom ihåg mig?

Har du en E-post? : (Bara jag som ser!)

Har du en blogg jag kan besöka? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0