Min mamma

Mamma, min ängel. Jag vill att du ska se detta. Så du blir glad, eller rättare sakt. Så du kanske förstår.
För varje gång vi bråkar, säger jag alltid att du inte förstår. Men jag vet att du förstår dig på mig, och mitt liv. Du förstår nog bättre än mig. Även om jag inte vill att det ska vara så.
Varje dag så vill jag bara berätta hur mycket du betyder, men jag kan inte. Jag finner inte ord till sånt. För det är så oehört stort, det är så himla mäktigt.
Jag ser inte allt du offrar för mig, även om jag vill. Och jag försöker. Men jag kommer aldrig någonsin förstår hur mycket du har gett upp för mig och Jimmie. För pappa, för oss alla. Du är så himla älskad av alla.
Om tre dagar fyller du år, åh min mamma. Jag vet som vanligt inte vad jag ska köpa. Och du säger inte, du vill inte ha något säger du. Jag tror inte att det är så. Du vill visst ha något, men vet inte vad..
Men du ska få en dag, utan bråk. Utan beskymmer. Bara du och jag. Jag tror att det är det vi behöver, båda vi. Eftersom det uppkommer så himla mycket bråk.
Mamma, jag älskar dig. Du är så himla stark.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Du heter? :
Kom ihåg mig?

Har du en E-post? : (Bara jag som ser!)

Har du en blogg jag kan besöka? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0